Czym jest kłamliwa reklama? To przede wszystkim spot reklamowy, ulotka reklamowa czy baner, który przedstawia nieprawdę o oferowanym produkcie. Pod pojęciem kłamliwej reklamy kryje się także nierzetelnie prowadzona akcja promocyjna. W momencie, kiedy zostajemy wprowadzeni w błąd konkretną reklamą możemy z pewnością uznać ją za kłamliwą. Co daje producentowi wyemitowanie nieprawdy o swoim produkcie? Przede wszystkim wzrost zainteresowania jego produktem czy usługą. A co za tym idzie wzrost funduszy, którymi zaczyna dysponować.

Nie mniej musimy pamiętać, o tym, że ta sytuacja jest tylko krótkotrwała. Wprowadzony w błąd konsument bardzo szybko dostrzega to, że został wyrolowany. A to w konsekwencji doprowadza do sytuacji, iż odwraca się od danej firmy i towaru. Niekiedy za pomocą Internetu mówi innym o tym, że nasza reklama jest nierzetelna i kłamliwa. To powoduje nie tylko wzrost niezadowolenia, ale także spadek zainteresowania daną ofertą, produktem czy usługą. Taki czarny PR z pewnością żadnemu producentowi nie jest potrzebny.